Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na kwestie związane z przyswajaniem wiedzy, a szczególnie tej ścisłej. Na dzień dzisiejszy dostęp do źródeł informacji jest tak prosty, że ich przyswojenie i utrwalenie zależy tylko i wyłącznie od dwóch czynników: chęci i czasu.

W momencie, w którym informatyka wkroczyła do szkół, tak naprawdę niewiele osób w Polsce wiedziało, jak nauczanie takiego przedmiotu powinno wyglądać. Jednakże co roku powstawały nowe pracownie komputerowe, a szeregi uczniów w podstawówce poznawały działanie arkuszy kalkulacyjnych, uczyły się programować i obsługiwać różne systemy operacyjne. Tak proste informacje przekazywane dwadzieścia lat temu przyczyniły się do tego, że na dzień dzisiejszy jesteśmy jednym z wiodących krajów w tej części globu, chociażby w zakresie technologii mobilnych.

Nauka o technologiach zmieniła się diametralnie – dziś już nie jest to prosta wiedza o działaniu komputera. To wiele, prawdziwie specjalistycznych rozwiązań, od diagnostyki aż po programowanie. Aby z powodzeniem opanować te wiadomości, potrzeba mieć dużo zainteresowań powiązanych z daną specjalizacją, tylko wtedy można podołać zrozumieniu i nauczeniu się nowych zdolności.